10-й клас
(1 год на тиждень, усього 35 годин )
№ зп
|
Зміст навчального матеріалу
|
Державні вимоги до загальноосвітньої підготовки учнів
|
Дата
| ||
1
2
|
Повторення питань курсу хімії основної школи
Найважливіші класи неорганічних сполук. Перiодичний закон і періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва.
Будова атома і види хімічного зв’язку.
|
Учень (учениця)
називає:
характеризує:
складає:
| |||
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
|
Тема 1. Неметалічні елементи та їхні сполуки
Загальна характеристика неметалічних елементів. Неметали як прості речовини. Явище алотропії, алотропні видозміни Оксигену і Карбону. Значення озонового шару для життя організмів на Землі.
Поширеність неметалічних елементів у природі, застосування неметалів. Поняття про адсорбцію.
Основні фізичні та хімічні властивості неметалів. Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Склад, фізичні властивості, добування в лабораторії аміаку і гідроген хлориду. Взаємодія амоніаку та гідроген хлориду з водою.
Солі амонію. Якісна реакція на йони амонію та хлорид-іони.
Оксиди неметалічних елементів. Кислотний характер оксидів та гідратів оксидів неметалічних елементів.
Сульфатна кислота і сульфати. Найважливіші природні сульфати, якісна реакція на сульфат-іони. Застосування сульфатної кислоти і сульфатів.
Нітратна кислота і нітрати, їх поширеність у природі. Проблема вмісту нітратів у харчових продуктах. Загальні відомості про мiнеральні добрива. Раціональне використання добрив та проблеми охорони природи від забруднення продуктами та відходами хімічних виробництв. Роль хімії у розв’язуванні продовольчої проблеми. Карбонатна кислота. Солі карбонатної кислоти, їх поширеність у природі та застосування. Принцип дії вогнегасника. Якісна реакція на карбонат-іони.
Практична робота №1 Добування вуглекислого газу. Взаємоперетворення карбонатів та гідроген карбонатів.
Будівельні матеріали: скло, цемент, бетон, їх використання. Колообіг Оксигену, Нітрогену, Карбону в природі.
Колообіги речовин та елементів у природі.
Тематичне оцінювання
|
Учень (учениця)
називає :
наводить приклади:
описує :
складає :
характеризує:
пояснює:
порівнює:
експериментально визначає:
обґрунтовує:
оцінює:
висловлює судження:
робить висновок:
дотримується правил безпечного поводження з неметалами та сполуками неметалічних елементів під час виконання хімічних дослідів.
| |||
Демонстрації:
1. Якісна реакція на хлорид-іони. 2. Добування амоніаку і розчинення його у воді (“фонтан”), випробування розчину фенолфталеїном. 3. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду. 4. Якісна реакція на йони амонію. 5. Спалювання сірки і доведення кислотного характеру утвореного оксиду. 6. Виділення теплоти під час розчинення у воді концентрованої сульфатної кислоти. 7. Водовідбірні властивості концентрованої сульфатної кислоти (дія на цукор і папір). 8. Якісна реакція на сульфат-іони. 9. Добування вуглекислого газу та його перетворення на кальцій карбонат і кальцій гідрогенкарбонат. Лабораторні досліди: 1. Ознайомлення зі зразками простих речовин неметалів. 2. Виявлення хлорид-іонів у розчині. 3. Виявлення йонів амонію у розчині. 4. Ознайомлення зі зразками природних сполук Сульфуру. 5. Виявлення сульфат-іонів у розчині. 6. Ознайомлення зі зразками нітратів та солей амонію. 7. Ознайомлення зі зразками мінеральних добрив. 8. Дослідження властивостей карбонатів. | |||||
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
|
Тема 2. Металічні елементи та їхні сполуки
Загальна характеристика металічних елементів за їх положенням у періодичній системі та будовою атомів. Метали – прості речовини. Металічний зв’язок, металічні кристалічні ґратки. Загальні фізичні властивості металів. Поширеність металічних елементів у природі.
Загальні хімічні властивості металів.
Корозія металів, захист від корозії. Лужні, лужноземельні елементи та Магній. Фізичні та хімічні властивості простих речовин, основний характер їх оксидів та гідроксидів, біологічна роль елементів. Поняття про твердість води (постійну, тимчасову) і методи її усунення (зменшення). Алюміній як хімічний елемент і проста речовина. Фізичні та хімічні властивості алюмінію. Амфотерні властивості алюміній оксиду і алюміній гідроксиду. Ферум як представник металічних елементів побічних підгруп. Фізичні та хімічні властивості заліза, сполуки Феруму(ІІ) і Феруму(ІІІ).
Практична робота:
№ 2. Розв’язування експериментальних задач. Металічні руди. Загальні методи добування металів. Метали і сплави в сучасній техніці.
Застосування алюмінію, заліза та їхніх сплавів. Розвиток металургійних виробництв в Україні.
Охорона навколишнього середовища під час виробництва і використання металів.
Підсумково-узагальнюючий урок.
Тематичне оцінювання.
Підсумковий урок
|
Учень (учениця)
називає
наводить приклади:
описує:
складає:
характеризує:
пояснює
обґрунтовує:
оцінює
висловлює судження:
робить висновок
дотримується правил безпеки під час виконання хімічних дослідів.
| |||
Демонстрації:
10. Моделі кристалічних ґраток металів. 11. Взаємодія натрію і кальцію з водою. 12. Взаємодія кальцій оксиду з водою. 13. Усунення твердості води. 14. Зразки сполук Феруму(ІІ) і Феруму(ІІІ). 15. Взаємодія заліза з розчинами хлоридної, сульфатної та нітратної кислот.
16. Наслідки корозії металів та засоби захисту металів від корозії.
Лабораторні досліди: 9. Ознайомлення зі зразками металів. 10. Ознайомлення зі зразками сполук Натрію і Калію. 11. Ознайомлення зі зразками сполук Кальцію, Магнію. 12. Усунення накипу з поверхні побутових приладів. 13. Добування алюміній гідроксиду і доведення його амфотерності. 14. Добування ферум(II) гідроксиду та ферум(III) гідроксиду реакцією обміну. 15. Ознайомлення зі зразками сплавів металів. |
Немає коментарів:
Дописати коментар