пʼятниця, 6 листопада 2015 р.

Планування уроків з хімії у 8 класі
(2год. на тиждень)
з п
 К-ть годин
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня
загальноосвітньої
підготовки учнів
Дата


1
2
2
Повторення основних питань курсу хімії 7 класу. Найважливіші поняття хімії.
Учень:
знає не менш 20 символів хімічних елементів, закон збереження мас речовин;
дотримується правил техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті;
обчислює масову частку елемента за формулою речовини.


8
Тема 1. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами


3

Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Число Авогадро.
Учень:
називає одиницю вимірювання кількості речовини, молярний об’єм газів за нормальних умов, число Авогадро;
пояснює сутність фізичної величини кількість речовини;

4

Обчислення числа атомів (молекул) у певній кількості речовини.
Учень:
обчислює  число атомів (молекул) у певній кількості речовини

5

Молярна маса. Обчислення за хімічною формулою молярної маси, маси і кількості речовини.
Учень:
обчислює молярну масу, масу і кількість речовини,

6

Молярний об’єм газів
Учень:
називає молярний об’єм газів за нормальних умов;
встановлює взаємозв’язок між фізичними величинами (масою, молярною масою, об’ємом, кількістю речовини);
обчислює об’єм газу за нормальних умов

7

Відносна густина газів.  Розрахунки за хімічними формулами.
Учень:
обчислює відносну густину газу.

8
9

Розв’язування розрахункових задач
Учень:
має сформовані вміння і навички з теми на певному рівні

10

Тематичне оцінювання




25

Тема 2. Основні класи неорганічних сполук


11

Оксиди, їх склад, назви.
Учень:
описує поширеність представників оксидів у природі;
називає оксиди  за сучасною науковою українською номенклатурою;
наводить приклади основних і кислотних оксидів;
складає формули оксидів;
встановлює генетичний зв’язок між простими і складними речовинами;

12

Кислоти,їх склад, назви.
Учень:
описує поширеність представників кислот  у природі;
називає  кислоти за сучасною науковою українською номенклатурою;
наводить приклади оксигеновмісних  і безоксигенових, одно-, дво-, триосновних кислот;
складає формули кислот;

13

Солі (середні), їх склад, назви.
Учень:
описує поширеність представників солей у природі;
називає солі за сучасною науковою українською номенклатурою;
наводить приклади  солей;
складає формули солей;

14

Основи, їх склад, назви.
Учень:
описує поширеність представників основ  у природі;
називає  основи за сучасною науковою українською номенклатурою;
наводить приклади розчинних і нерозчинних основ;
складає формули основ;






15

 Фізичні та хімічні властивості оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами іншими оксидами. Класифiкація оксидів.
Учень:
характеризує фізичні та хімічні властивості оксидів;
складає відповідні рівняння реакцій;


16


Оксиди в природі. Використання оксидів.

Учень:
обґрунтовує залежність між складом, властивостями та застосуванням оксидів;

17
18

Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.
Учень:
обчислює за рівняннями хiмічних реакцій масу, кількість речовини та об’єм газу (н. у.) за відомою масою, кількістю речовини одного з реагентів чи продуктів реакції;

19
20

Фізичні та хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами та основами, солями. Класифiкація кислот. Поняття про ряд активності металів. Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами.
Учень:
називає деякі індикатори;
характеризує фізичні та хімічні властивості кислот;
складає відповідні рівняння реакцій;
розпізнає дослідним шляхом кислоти і луги за допомогою індикаторів;
прогнозує перебіг хімічних реакцій солей та кислот з металами, використовуючи ряд активності;
дотримується запобіжних заходів під час роботи з кислотами.
   



21

Використання кислот. Розв’язування розрахункових задач.
Учень:
обґрунтовує залежність між складом, властивостями та застосуванням кислот;

22

Контроль знань з теми «Оксиди. Кислоти»


23

Фізичні властивості основ. Класифікація основ. Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації.
Учень:
характеризує фізичні та хімічні властивості основ;
складає відповідні рівняння реакцій;
розпізнає дослідним шляхом  луги за допомогою індикаторів;
дотримується запобіжних заходів під час роботи з лугами.
   



24

Розкладання нерозчинних основ під час нагрiвання. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Використання основ.
Учень:
обґрунтовує залежність між складом, властивостями та застосуванням основ;

25

Поняття про амфотерні гідроксиди.


26

Фізичні та хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями.
Учень:
характеризує фізичні та хімічні властивості солей;
складає відповідні рівняння реакцій;

27

Поширення солей у природі та їхнє практичне значення.
Учень:
пояснює поширення солей у природі;
обґрунтовує практичне значення солей у сільському господарстві, техніці, медицині, побуті, промисловості.

28

Розв’язування розрахункових задач.
Учень:
має сформовані вміння і навички з теми на певному рівні

29

Практична робота № 1
Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.
Учень:
знає властивості основних класів неорганічних сполук;
проводить досліди з дотриманням правил техніки безпеки;
формулює висновки;
складає план експерименту, проводить його, робить висновки;

30
31

Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Учень:
встановлює генетичний зв’язок між простими і складними речовинами, класами неорганічних сполук;

32

Загальні способи добування оксидів, кислот, основ, солей.
Учень:
знає способи добування оксидів, кислот, основ, солей;
складає рівняння відповідних реакцій

33

Значення експериментального методу в хімії.
Учень:
висловлює судження про значення хімічного експерименту як джерела знань, про вплив речовин на навколишнє середовище і здоров’я людини;
складає план експерименту, проводить його, робить висновки;

34

Практична робота № 2
Розв’язування експериментальних задач.
Учень:
розв’язує експериментальні задачі;

35

Узагальнюючий урок з теми «Основні класи неорганічних сполук»
Учень:
знає фізичні і хімічні властивості представників основних класів неорганічних сполук;
уміє розв’язувати розрахункові задачі

36

Тематичне оцінювання



15
Тема 3. Періодичний закон і перiодична система хiмічних елементів Д. І. Менделєєва. Будова атома


37

Історичні відомості про спроби класифiкації хiмічних елементів. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени.
Учень:
характеризує сутність прийому класифікації та його роль у науці;
наводить приклади лужних, інертних елементів, галогенів;

38

Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва.
Учень:
формулює визначення періодичного закону;
описує структуру періодичної системи;
характеризує сутність закону як форми вираження наукових знань про природу;
обґрунтовує фізичну суть періодичного закону;


39

Будова атома: ядро і електронна оболонка.  Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число.
Учень:
характеризує будову атомів
формулює визначення періодичного закону;

40

Сучасне формулювання періодичного закону. Ізотопи (стабільні та радіоактивні).
Учень:
наводить приклади стабільних та радіоактивних нуклідів;
усвідомлює значення та небезпеку радіонуклідів.


41
42

Будова електронних оболонок атомів хiмічних елементів. Поняття про радіус атома. Стан електронів у атомі. Енергетичні рівні та підрівнів. Структура періодичної системи.
Учень:
характеризує стан електронів у атомах; будову атомів (№ 1—20) і розподіл електронів у них;
складає електронні та графічні електронні формули атомів;


43

Взаємозв’язок між розмiщенням елементів у перiодичній системі та властивостями хімічних елементів, простих речовин, сполук елементів з Гідрогеном та Оксигеном.
Учень:
пояснює закономірності періодичної системи, залежність властивостей елементів та їхніх сполук від електронної структури атомів;

44
45

Характеристика хiмічних елементів малих періодів за їх місцем у періодичній системі та будовою атома.
Учень:
характеризує  елемент за його положенням у періодичній системі;
аналізує інформацію, закладену в періодичній системі, та використовує її для характеристики хiмічного елемента;


46

Значення періодичного закону. Життя і наукова дiяльність Д. І. Менделєєва.
Учень:
оцінює значення  періодичного закону;

47
48

Розв’язування здач
Учень:
розв’язує задачі і вправи з використанням знань про будову періодичної системи хімічних елементів

49

Узагальнюючий урок з теми «Періодичний закон і перiодична система хiмічних елементів Д. І. Менделєєва. Будова атома
Учень:
показує максимальні знання з теми

50

Тематичне оцінювання



10
Тема 4. Хімічний зв’язок і будова речовини


51

Електронна природа хiмічного зв’язку. Поняття про електронегативність елементів.
Учень:
обґрунтовує електронну природу хімічних зв’язків;


52

Йонний зв’язок.
Учень:
пояснює утворення йонного,  зв’язку;
наводить приклади сполук із  йонним хімічним зв’язком;
характеризує особливості  йонного зв’язку;


53

Ковалентний зв’язок, його види — полярний і неполярний. Утворення ковалентного неполярного зв’язку.
Учень:
пояснює утворення ковалентного неполярного, зв’язку;
наводить приклади сполук із ковалентним неполярним хімічним зв’язком;
характеризує особливості ковалентного та зв’язку;



54
55

Утворення ковалентного полярного зв’язку. Електронні формули молекул речовин.
Учень:
пояснює утворення ковалентного полярного зв’язку;
наводить приклади сполук із ковалентним полярним хімічним зв’язком;
визначає  вид хімічного зв’язку в типових випадках;



56

Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. Залежність фiзичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток.
Учень:
прогнозує властивості речовин залежно від виду хімічного зв’язку і типу кристалічної ґратки.


57

Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення атома елемента за хімічною формулою сполуки.
Учень:
визначає ступені окиснення атомів елементів у сполуках за їх формулами;


58

Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення атомів елементів.   
Учень:
складає бінарні формули речовин за ступенями окиснення атомів елементів;
використовує поняття електронегативності при складанні хiмічних формул;


59

Тренувальні вправи
Учень:
визначає ступені окиснення атомів елементів у сполуках за їх формулами, вид хімічного звязку


60

Узагальнення знань з теми
Учень:
визначає ступені окиснення атомів елементів у сполуках за їх формулами;


61

Тематичне оцінювання


62
63

Корекція знань учнів з теми
Учень:
коригує знання з теми

64-
66

Повторення навчального матеріалу за
8 клас


67-69

Екскурсія


70

Підсумковий урок


Немає коментарів:

Дописати коментар