пʼятниця, 6 листопада 2015 р.

                                  Планування уроків з хімії у 9 клас
                                                 (2 год. на тиждень)
з    п
К-ть годин
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня
загальноосвітньої
підготовки учнів
 Дата

    2
Повторення основних питань курсу хімії 8 класу


1

Склад і властивості основних класів неорганічних сполук.


2

Хімічний зв’язок і будова речовин.   



 15
Тема 1. Розчини


3

Вода як розчинник. Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок.
Учень:
пояснює суть процесів утворення водневого зв’язку;

4

Властивості води
Учень:
пояснює властивості води, записує рівняння хімічних реакцій

5

Поняття про кристалогідрати.
Учень:
наводить приклади кристалогідратів;

6

Значення розчинів у природі та житті людини. Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини.
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.
Учень:
наводить приклади колоїдних та істинних розчинів, суспензій, емульсій;
розрізняє компоненти розчину;
обґрунтовує значення розчинів у природі та житті людини;

7

Розчинність, її залежність від різних чинників. Насичені й ненасичені розчини. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Фізико-хiмічна суть процесу розчинення.
Учень:
розрізняє  насичені й ненасичені розчини, катіони й аніони;
пояснює суть процесів розчинення та вплив різних чинників на розчинення;

8

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину.
Учень:
обчислює масову частку і масу розчиненої речовини в розчині;
виготовляє розчини з певною масовою часткою розчиненої речовини.

9

Практичні роботи № 1
Приготування розчину солі з певною масовою часткою розчиненої речовини.
Учень:
виготовляє розчини з певною масовою часткою розчиненої речовини.

10

Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині.
Учень:
обчислює масову частку і масу розчиненої речовини в розчині;

11

Електроліти та неелектроліти.
Учень:
наводить приклади електролітів і неелектролітів;
встановлює відмінність між електролітами й неелектролітами;

12

Електролітична дисоціація. Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.
Учень:
пояснює суть процесів електролiтичної дисоціації;
складає рівняння електролітичної дисоціації лугів, кислот, солей;

13

Ступінь дисоціації. Сильні й слабкі електроліти.   
Учень:
наводить приклади сильних і слабких електролітів;
встановлює відмінність між сильними і слабкими електролітами;

14

Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу.
Йонні рівняння.   
Учень:
складає рівняння реакцій обміну в повній та скороченій йонній формах;

15

Практична робота №  2 Реакції йонного обміну в розчинах електролітів.
Учень:
проводить на практиці реакції йонного обміну в розчинах електролітів;
складає рівняння реакцій обміну в повній та скороченій йонній формах;

16

Практична робота №  3 Розв’язування експериментальних задач.
Учень:
розв’язує практично  експериментальні задачі.

17

Тематичне оцінювання



9
Тема 2. Хімічні реакції


18

Класифікація хімічних реакцій за різними ознаками.
Учень:
наводить приклади основних типів хімічних реакцій;
розрізняє реакції сполучення, замiщення, обміну, розкладу; окисно-відновні реакції та реакції без змiни ступеня окиснення; екзо- та ендотермічні, оборотні й необоротні реакції;
класифікує реакції за різними ознаками;

19

Окисно-відновні реакції, їхнє значення. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники.
Учень:
характеризує процеси окиснення та відновлення;

20
21

Складання рівнянь найпростіших окисно-відновних реакцій, добір коефiцієнтів.
Учень:
складає рівняння нескладних окисно-відновних реакцій на основі електронного балансу;

22

Тепловий ефект реакції. Екзотермічні та ендотермічні реакції.
Учень:
складає термохімічні рівняння;

23

Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників.
Учень:
робить висновки про вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій;

24

Підсумково-узагальнюючий урок
Учень:
наводить приклади основних типів хімічних реакцій;
класифікує реакції за різними ознаками;
оцінює значення реакцій різних типів.
оцінює значення реакцій різних типів.

25

Тематичне оцінювання



 30
Тема 3. Найважливіші органічні сполуки


26

Спільні й відмінні ознаки органічних і неорганічних сполук.
Особливості будови атома Карбону в основному і збудженому станах. Утворення ковалентних зв’язків між атомами Карбону.
Учень:
називає елементи-органогени, найважливіші органічні сполуки;
порівнює органічні та неорганічні сполуки;

27

Метан. Молекулярна, електронна і структурна формули метану, поширення у природі.
Учень:
складає молекулярні, електронні та структурні формули метану;
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні властивості метану;

28

Гомологи метану. Молекулярні та структурні формули, назви. Моделі молекул. Значення моделювання в хімії.
Учень:
називає перші 10 членів гомологічного ряду метану, загальну формулу цього ряду;
складає молекулярні, електронні та структурні формули гомологів метану;

29

Фізичні властивості гомологів метану.
Учень:
характеризує фізичні властивості гомологів метану;

30

Етилен його молекулярні, електронні та структурні формули, фiзичні та хімічні властивості.   
Учень:
складає молекулярні, електронні та структурні формули етилену;
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні властивості етилену;
ілюструє властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;

31

Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену.
Учень:
складає молекулярні, електронні та структурні формули поліетилену;
ілюструє властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;

32

Ацетилен. Молекулярні, електронні та структурні формули, фiзичні та хімічні властивості.   
Учень:
складає молекулярні, електронні та структурні формули ацетилену;
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні властивості ацетилену;
ілюструє властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;

33
34

Відношення об’ємів газів у хімічних реакціях.
Обчислення об’ємних відношень газів за хімічними рівняннями.
Учень:
розв’язує розрахункові задачі вивчених типів на прикладі органічних сполук;

35

Метанол, етанол їхні молекулярні, електронні та структурні формули, фізичні властивості. Функціональна гідроксильна група. Хімічні властивості: повне окиснення, взаємодія з натрієм. Застосування метанолу, етанолу. Отруйність спиртів, їх згубна дія на організм людини.
Учень:
називає  функціональну гідроксильну групу;
складає молекулярні та структурні формули метанолу, етанолу;
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні властивості метанолу, етанолу;
ілюструє властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;

36

Гліцерин.
Учень:
складає  молекулярні та структурні формули гліцерину;
ілюструє властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;

37

Карбонові кислоти.
Учень:
називає функціональну карбоксильну групу ;

38

Оцтова кислота, її молекулярна та структурна формули, фізичні властивості. Функціональна карбоксильна група. Хімічні властивості: електролiтична дисоціація, взаємодія з індикаторами, металами, лугами, солями, спиртами. Застосування оцтової кислоти.
Учень:
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні власті  оцтової кислоти;
ілюструє властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;

39

Практична робота № 4 Властивості оцтової кислоти.
Учень:
здійснює практично реакції, що характеризують хімічні властивості оцтової кислоти;

40

Жири. Склад жирів, їх утворення. Гідроліз та гідрування жирів. Жири у природі. Біологічна роль жирів.
Учень:
складає молекулярні та структурні формули тристеарину;
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні властивості жирів;
ілюструє властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;

41

Вуглеводи. Глюкоза.Молекулярна формула, поширення в природі.
Учень:
складає молекулярну формулу глюкози;
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні властивості вуглеводів;
ілюструє властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;

42

Вуглеводи. Сахароза.  Загальна схема виробництва цукру.
Учень:
складає молекулярну формулу сахарози;

43

Крохмаль, целюлоза. Полiмерна будова крохмалю й целюлози. Реакції їх гідролізу. Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль.
Учень:
складає молекулярну формулу крохмалю, целюлози;
ілюструє властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;

44

Практична робота № 5  Розв’язування експериментальних задач.
Учень:
визначає дослідним шляхом вуглеводні, гліцерин, оцтову кислоту, глюкозу, крохмаль, білки (кольорові реакції);
ілюструє властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;
дотримується правил безпечного поводження з продуктами органічної хімії.

45

Розв’язування розрахункових задач
Учень:
розв’язує розрахункові задачі вивчених типів на прикладі органічних сполук;

46

Підсумково-узагальнюючий урок
Учень:
встановлює причиново-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями та біологічними функціями і застосуванням органічних речовин;
обґрунтовує застосування органічних речовин їхнiми властивостями, роль органічних сполук у живому організмі; згубну дію алкоголю на здоров’я; вплив продуктів синтетичної хiмії на навколишнє середовище при їх неправильному використанні;
висловлює судження  щодо значення органічних речовин у суспільному господарстві, побуті, охороні здоров’я тощо;

47

Тематичне оцінювання


48

Аміни. Метиламін.
Учень:
характеризує склад, будову та властивості метиламіну;

49

Амінооцтова кислота, її молекулярна та структурна формули, фізичні властивості. Функціональні амiно- та карбоксильна групи. Амфотерні властивості, утворення пептидів.
Учень:
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні властивості амінооцтової кислоти;

50
51

Білки: склад і будова. Гідроліз, денатурація, кольорові реакції білків. Біологічна роль амінокислот і білків.
Учень:
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні властивості білків, первинну, вторинну, третинну й четвертинну структуру білків, моделювання як метод хімічної науки;

52

Нуклеїнові кислоти: склад і будова (у загальному вигляді). Біологічна роль нуклеїнових кислот.
Учень:
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні властивості нуклеїнових кислот;

53

Фізіологічно активні речовини
Учень:
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні властивості та застосування фізіологічно активних речовин;



Тема 4. Узагальнення знань з хімії


54

Місце хімії серед наук про природу
Учень:
називає імена видатних вітчизняних і зарубіжних учених-хіміків;

55

Роль хімічних знань у пізнанні природи.
Учень:
називає найважливіші хімічні виробництва в Україні;

56

Значення хімічних процесів у природі.
Учень:
характеризує хімічну суть і значення процесів горіння, дихання, фотосинтезу;
оцінює вплив хімічних сполук на довкілля;
встановлює зв’язок між фізичними, хімічними та біологічними явищами;

57

Роль хімії в житті суспільства.
Учень:
оцінює роль хімічних знань у пізнанні природи, в суспільному виробництві та як складової загальної культури людини.

58

Хімія і прогрес людства.
Учень:
оцінює роль хімічних знань у пізнанні природи та прогресі людства.

59-69

Повторення навчального матеріалу за курс 9 класу


70

Підсумковий урок


Немає коментарів:

Дописати коментар