Планування уроків з хімії у 9 клас
(2 год. на тиждень)
№
з п
|
К-ть годин
|
Зміст навчального матеріалу
|
Державні вимоги до рівня
загальноосвітньої
підготовки учнів
|
Дата
|
2
|
Повторення основних питань курсу хімії 8 класу
| |||
1
|
Склад і властивості основних класів неорганічних сполук.
| |||
2
|
Хімічний зв’язок і будова речовин.
| |||
15
|
Тема 1. Розчини
| |||
3
|
Вода як розчинник. Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок.
|
Учень:
пояснює суть процесів утворення водневого зв’язку;
| ||
4
|
Властивості води
|
Учень:
пояснює властивості води, записує рівняння хімічних реакцій
| ||
5
|
Поняття про кристалогідрати.
|
Учень:
наводить приклади кристалогідратів;
| ||
6
|
Значення розчинів у природі та житті людини. Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини.
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.
|
Учень:
наводить приклади колоїдних та істинних розчинів, суспензій, емульсій;
розрізняє компоненти розчину;
обґрунтовує значення розчинів у природі та житті людини;
| ||
7
|
Розчинність, її залежність від різних чинників. Насичені й ненасичені розчини. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Фізико-хiмічна суть процесу розчинення.
|
Учень:
розрізняє насичені й ненасичені розчини, катіони й аніони;
пояснює суть процесів розчинення та вплив різних чинників на розчинення;
| ||
8
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину.
|
Учень:
обчислює масову частку і масу розчиненої речовини в розчині;
виготовляє розчини з певною масовою часткою розчиненої речовини.
| ||
9
|
Практичні роботи № 1
Приготування розчину солі з певною масовою часткою розчиненої речовини.
|
Учень:
виготовляє розчини з певною масовою часткою розчиненої речовини.
| ||
10
|
Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині.
|
Учень:
обчислює масову частку і масу розчиненої речовини в розчині;
| ||
11
|
Електроліти та неелектроліти.
|
Учень:
наводить приклади електролітів і неелектролітів;
встановлює відмінність між електролітами й неелектролітами;
| ||
12
|
Електролітична дисоціація. Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.
|
Учень:
пояснює суть процесів електролiтичної дисоціації;
складає рівняння електролітичної дисоціації лугів, кислот, солей;
| ||
13
|
Ступінь дисоціації. Сильні й слабкі електроліти.
|
Учень:
наводить приклади сильних і слабких електролітів;
встановлює відмінність між сильними і слабкими електролітами;
| ||
14
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу.
Йонні рівняння.
|
Учень:
складає рівняння реакцій обміну в повній та скороченій йонній формах;
| ||
15
|
Практична робота № 2 Реакції йонного обміну в розчинах електролітів.
|
Учень:
проводить на практиці реакції йонного обміну в розчинах електролітів;
складає рівняння реакцій обміну в повній та скороченій йонній формах;
| ||
16
|
Практична робота № 3 Розв’язування експериментальних задач.
|
Учень:
розв’язує практично експериментальні задачі.
| ||
17
|
Тематичне оцінювання
| |||
9
|
Тема 2. Хімічні реакції
| |||
18
|
Класифікація хімічних реакцій за різними ознаками.
|
Учень:
наводить приклади основних типів хімічних реакцій;
розрізняє реакції сполучення, замiщення, обміну, розкладу; окисно-відновні реакції та реакції без змiни ступеня окиснення; екзо- та ендотермічні, оборотні й необоротні реакції;
класифікує реакції за різними ознаками;
| ||
19
|
Окисно-відновні реакції, їхнє значення. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники.
|
Учень:
характеризує процеси окиснення та відновлення;
| ||
20
21
|
Складання рівнянь найпростіших окисно-відновних реакцій, добір коефiцієнтів.
|
Учень:
складає рівняння нескладних окисно-відновних реакцій на основі електронного балансу;
| ||
22
|
Тепловий ефект реакції. Екзотермічні та ендотермічні реакції.
|
Учень:
складає термохімічні рівняння;
| ||
23
|
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників.
|
Учень:
робить висновки про вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій;
| ||
24
|
Підсумково-узагальнюючий урок
|
Учень:
наводить приклади основних типів хімічних реакцій;
класифікує реакції за різними ознаками;
оцінює значення реакцій різних типів.
оцінює значення реакцій різних типів.
| ||
25
|
Тематичне оцінювання
| |||
30
|
Тема 3. Найважливіші органічні сполуки
| |||
26
|
Спільні й відмінні ознаки органічних і неорганічних сполук.
Особливості будови атома Карбону в основному і збудженому станах. Утворення ковалентних зв’язків між атомами Карбону.
|
Учень:
називає елементи-органогени, найважливіші органічні сполуки;
порівнює органічні та неорганічні сполуки;
| ||
27
|
Метан. Молекулярна, електронна і структурна формули метану, поширення у природі.
|
Учень:
складає молекулярні, електронні та структурні формули метану;
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні властивості метану;
| ||
28
|
Гомологи метану. Молекулярні та структурні формули, назви. Моделі молекул. Значення моделювання в хімії.
|
Учень:
називає перші 10 членів гомологічного ряду метану, загальну формулу цього ряду;
складає молекулярні, електронні та структурні формули гомологів метану;
| ||
29
|
Фізичні властивості гомологів метану.
|
Учень:
характеризує фізичні властивості гомологів метану;
| ||
30
|
Етилен його молекулярні, електронні та структурні формули, фiзичні та хімічні властивості.
|
Учень:
складає молекулярні, електронні та структурні формули етилену;
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні властивості етилену;
ілюструє властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;
| ||
31
|
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену.
|
Учень:
складає молекулярні, електронні та структурні формули поліетилену;
ілюструє властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;
| ||
32
|
Ацетилен. Молекулярні, електронні та структурні формули, фiзичні та хімічні властивості.
|
Учень:
складає молекулярні, електронні та структурні формули ацетилену;
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні властивості ацетилену;
ілюструє властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;
| ||
33
34
|
Відношення об’ємів газів у хімічних реакціях.
Обчислення об’ємних відношень газів за хімічними рівняннями.
|
Учень:
розв’язує розрахункові задачі вивчених типів на прикладі органічних сполук;
| ||
35
|
Метанол, етанол їхні молекулярні, електронні та структурні формули, фізичні властивості. Функціональна гідроксильна група. Хімічні властивості: повне окиснення, взаємодія з натрієм. Застосування метанолу, етанолу. Отруйність спиртів, їх згубна дія на організм людини.
|
Учень:
називає функціональну гідроксильну групу;
складає молекулярні та структурні формули метанолу, етанолу;
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні властивості метанолу, етанолу;
ілюструє властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;
| ||
36
|
Гліцерин.
|
Учень:
складає молекулярні та структурні формули гліцерину;
ілюструє властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;
| ||
37
|
Карбонові кислоти.
|
Учень:
називає функціональну карбоксильну групу ;
| ||
38
|
Оцтова кислота, її молекулярна та структурна формули, фізичні властивості. Функціональна карбоксильна група. Хімічні властивості: електролiтична дисоціація, взаємодія з індикаторами, металами, лугами, солями, спиртами. Застосування оцтової кислоти.
|
Учень:
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні власті оцтової кислоти;
ілюструє властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;
| ||
39
|
Практична робота № 4 Властивості оцтової кислоти.
|
Учень:
здійснює практично реакції, що характеризують хімічні властивості оцтової кислоти;
| ||
40
|
Жири. Склад жирів, їх утворення. Гідроліз та гідрування жирів. Жири у природі. Біологічна роль жирів.
|
Учень:
складає молекулярні та структурні формули тристеарину;
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні властивості жирів;
ілюструє властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;
| ||
41
|
Вуглеводи. Глюкоза.Молекулярна формула, поширення в природі.
|
Учень:
складає молекулярну формулу глюкози;
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні властивості вуглеводів;
ілюструє властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;
| ||
42
|
Вуглеводи. Сахароза. Загальна схема виробництва цукру.
|
Учень:
складає молекулярну формулу сахарози;
| ||
43
|
Крохмаль, целюлоза. Полiмерна будова крохмалю й целюлози. Реакції їх гідролізу. Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль.
|
Учень:
складає молекулярну формулу крохмалю, целюлози;
ілюструє властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;
| ||
44
|
Практична робота № 5 Розв’язування експериментальних задач.
|
Учень:
визначає дослідним шляхом вуглеводні, гліцерин, оцтову кислоту, глюкозу, крохмаль, білки (кольорові реакції);
ілюструє властивості речовин рівняннями хімічних реакцій;
дотримується правил безпечного поводження з продуктами органічної хімії.
| ||
45
|
Розв’язування розрахункових задач
|
Учень:
розв’язує розрахункові задачі вивчених типів на прикладі органічних сполук;
| ||
46
|
Підсумково-узагальнюючий урок
|
Учень:
встановлює причиново-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями та біологічними функціями і застосуванням органічних речовин;
обґрунтовує застосування органічних речовин їхнiми властивостями, роль органічних сполук у живому організмі; згубну дію алкоголю на здоров’я; вплив продуктів синтетичної хiмії на навколишнє середовище при їх неправильному використанні;
висловлює судження щодо значення органічних речовин у суспільному господарстві, побуті, охороні здоров’я тощо;
| ||
47
|
Тематичне оцінювання
| |||
48
|
Аміни. Метиламін.
|
Учень:
характеризує склад, будову та властивості метиламіну;
| ||
49
|
Амінооцтова кислота, її молекулярна та структурна формули, фізичні властивості. Функціональні амiно- та карбоксильна групи. Амфотерні властивості, утворення пептидів.
|
Учень:
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні властивості амінооцтової кислоти;
| ||
50
51
|
Білки: склад і будова. Гідроліз, денатурація, кольорові реакції білків. Біологічна роль амінокислот і білків.
|
Учень:
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні властивості білків, первинну, вторинну, третинну й четвертинну структуру білків, моделювання як метод хімічної науки;
| ||
52
|
Нуклеїнові кислоти: склад і будова (у загальному вигляді). Біологічна роль нуклеїнових кислот.
|
Учень:
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні властивості нуклеїнових кислот;
| ||
53
|
Фізіологічно активні речовини
|
Учень:
характеризує склад, структуру, фізичні та хiмічні властивості та застосування фізіологічно активних речовин;
| ||
Тема 4. Узагальнення знань з хімії
| ||||
54
|
Місце хімії серед наук про природу
|
Учень:
називає імена видатних вітчизняних і зарубіжних учених-хіміків;
| ||
55
|
Роль хімічних знань у пізнанні природи.
|
Учень:
називає найважливіші хімічні виробництва в Україні;
| ||
56
|
Значення хімічних процесів у природі.
|
Учень:
характеризує хімічну суть і значення процесів горіння, дихання, фотосинтезу;
оцінює вплив хімічних сполук на довкілля;
встановлює зв’язок між фізичними, хімічними та біологічними явищами;
| ||
57
|
Роль хімії в житті суспільства.
|
Учень:
оцінює роль хімічних знань у пізнанні природи, в суспільному виробництві та як складової загальної культури людини.
| ||
58
|
Хімія і прогрес людства.
|
Учень:
оцінює роль хімічних знань у пізнанні природи та прогресі людства.
| ||
59-69
|
Повторення навчального матеріалу за курс 9 класу
| |||
70
|
Підсумковий урок
|
Немає коментарів:
Дописати коментар